KUALA LUMPUR – Heboh di media sosial semalam, pelanggan berang dengan tindakan sebuah butik ternama yang memaklumkan bahawa baju raya pelanggannya tidak dapat disiapkan.
Menurut salah seorang pelanggan butik berkenaan, dia sudah membuat pesanan baju raya yang dipilihnya sebulan sebelum bulan ramadhan, namun baju rayanya gagal disiapkan.
“Dah order sebulan sebelum puasa. Full payment. Butik itu tak siapkan baju. Kitorang pelanggannya tak dapat baju yang dah order. Last minute nak kena pergi cari baju yang saiz dan warnanya semua banyak dah habis. Geram tahap meroyan,” katanya.
Katanya lagi, ruangan komen di akaun Instagram butik itu juga ditutup. Malah, Personal Shoppernya juga tidak membalas pertanyaan pelanggan.
“Paling kurang ajar Personal Shopper dia jawab komen pelanggan di Instagram, ‘sudah-sudahlah menyalak macam Hanjeng kat sini’. Korang rasa?
“Yang beli baju ini semua mengemis minta dia makan ke apa? Kita bukan gangster nak cari gaduh. Kurang ajar. Sendiri dah stress, kemudian maki hamun customer,” kata Ieda Noridah.
“Last minute beritahu baju tak dapat. Nak tunggu refund satu hal. Mereka ingat kita ni free (lapang) sangat, last minute kelam kabut nak pergi cari baju pagi raya.
“Bila tanya, tak reply. Kemudian sound customer. ‘Harap bersabar, jangan nak meroyan, jangan nak spam,’. Kalau terkena pada batang hidung sendiri memang tahulah perasaan itu macam mana,” katanya lagi.
Berdasarkan komen netizen, bukan sahaja butik berkenaan menghadapi masalah itu. Beberapa butik yang lain juga menghadapinya.
“Inilah risikonya pre-order. Bukan butik itu sahaja, beberapa butik yang lain juga hadap masalah yang sama. Jadi customer yang pre-order wajib tahu baju-baju ini semuanya berisiko,” kata Ain Juwita.
0 comments:
Post a Comment