loading...

Sunday 2 July 2017

8 Manusia Bertuah Memiliki Mata Tercantik di Dunia

Seluruh anggota tubuh badan kita adalah nikmat dan kurniaan dari Allah swt. Segala yang kita punya hanyalah pinjaman semata-mata. Ada orang yang dilahirkan dengan kecantikan yang susah untuk ditandingi. Ada yang dilahirkan tak cukup sifat,semuanya atas kehendak dan izin Allah.

Tapi 10 manusia ini bertuah kerana dilahirkan dengan sepasang mata yang pastinya buat kita terpegun melihat kebesaran Allah. Tak perlu pakai contact lens pun!

Adik Afgan

Sepasang anak mata yang berwarna hijau ini adalah milik kepada seorang kanak-kanak yang berasal daripada Afganistan.

Sharbat Gula

Gambar yang pernah mencetuskan fenomena apabila gambar gadis ini telah dijadikan sebagai penghias muka depan majalah National Geographic pada tahun 1985.

Jane Doe

Meskipun terkenal di seluruh dunia, namun identiti kepada pemilik sepasang anak mata yang cantik ini gagal untuk dikenalpasti.

Anak Pakistan

Kanak-kanak yang baru berusia enam tahun ini berasal yang berasal daripada Pakistan dikatakan cukup bertuah kerana meskipun dilahirkan di dalam keluarga yang miskin, beliau telah diberikan kelebihan untuk memiliki sepasang anak mata yang menawan.

Anak Benggali

Di tempat kelahirannya, kanak-kanak perempuan ini cukup popular kerana memiliki sepasang anak mata yang berwarna hijau. Tidak cukup dengan itu, bulu matanya yang panjang dan melentik itu turut membuatkan ramai orang tertawan.

Anak India

Pemilik kepada sepasang anak mata yang berwarna turquoise ini berasal daripada India pernah mencetuskan fenomena apabila gambar beliau menjadi tular di internet pada suatu ketika dahulu.

Si comot yang cantik

Gambar kanak-kanak perempuan yang baru berusia 2 tahun ini pernah menjadi tular suatu ketika dahulu. Meskipun kelihatan comot dan tidak terurus seperti kanak-kanak sebayanya yang lain, namun, kecantikan anak mata yang dimiliknya membuatkan ramai yang tertawan.

Awang hitam

Berbeza dengan anak-anak orang hitam yang lain, kanak-kanak lelaki ini memiliki anak mata yang berwarna kebiruan seperti warna anak mata milik kanak-kanak orang putih.

0 comments:

Post a Comment

loading...