loading...

Thursday 27 July 2017

TABUNG DERMA DIPASANG KAMERA,APA YANG DISEDEKAHKAN ORANG TUA INI AMAT MENGEJUTKAN

 

Bagi umat Islam, berinfak dan bersedekah merupakan cara yang lazim untuk berbagi kebaikan. Bahkan, caranya pun boleh pelbagai cara, mulai dari yang mutakhir melalui internet atau cara umum dengan memasukkan duti ke kotak amal.

Nah, melihat keunikan infak dan sedekah ini, laman penggalangan dana Kitabisa.com mencuba menggelar eksperimen sosial. Dalam eksperimen sosial untuk mengetahui jumlah derma yang diberikan jemaah masjid, ahli kumpulan yang menjalankan ekspirimen ini telah memasang kamera tersembunyi di dalam kotak amal.

Dari beberapa orang yang menderma, kumpulan ini telah menemukan seorang pedagang di Pasar Kiaracondong, Bandung, Didi Suhardi, memberi derma yang berbeza dari jemaah lainnya.

Saat ditanyai selepas selesai solat, Didi mengatakan alasannya bersedekah. Didi mengaku bersedekah merupakan cara untuk berkongsi rezeki.

“Jangan sampai termasuk orang kikir,” ucap Didi.

Walaupun  jumlah dermanya sudah diketahui, dengan rendah hati Didi tetap tak mau menyebutnya. Bagaimana eksperimen sosial lengkap Kitabisa? Simak videonya di bawah ini:

 


 

Sumber: dream.co.id

0 comments:

Post a Comment

loading...