loading...

Wednesday 23 August 2017

Bayi Ini Dijumpai “Terkubur Hidup-hidup dan Luka 14 Tusukan” di tubuhnya, Tak Disangka Pada masa Tiba di Hospital, Muncul “Kejadian Tak Terduga!”

Kebanyakan orang tua menganggap buah hatinya seperti emas yang sangat berharga, dan bersedia memberi cinta kasih yang penuh kepadanya. Tapi di dunia orang tua yang tidak bertanggung jawab sehingga melakukan tindakan yang tidak pantas pada anaknya. Inilah yang dialami bayi yang baru lahir, sungguh menyedihkan … Namun ketika nyawanya terancam …

Sponsored Ad

Kejadian miris ini berlaku di Thailand, seorang bayi yang dianggarkan baru lahir ditemui dalam keadaan terluka, 14 tusukan. Dan lebih parahnya bayi tersebut ditanam di dalam tanah sedalam 20 cm.

Untung saja seorang lelaki yang kebetulan lewat di sekitar sana, ia adalah penggembala ternak, bernama Harder Kachit Krongyut (53), mendengar suara tangisan dari dalam tanah, ia terus menggali tanah tersebut kemudian ia mencari sosok bayi laki-laki telungkup dengan luka seperti disayat pisau di sekujur tubuh. Dengan tergopoh ia kemudian membawanya ke rumah sakit.

Sponsored Ad

Apabila tiba di rumah sakit, semua doktor shock dan heboh, sebab tubuh bayi tersebut dipenuhi luka 14 tusukan di sekujur tubuhnya.

Polis hingga kini masih melakukan siasatan terhadap orang tua bayi yang tidak bertanggung jawab. Berbekalkan jejak kaki orang dewasa dan roda basikal di sekitar tempat ditemukannya bayi tersebut, polis optimistik akan menangkap pelaku dan mendakwanya dengan pasal penganiayaan serta percubaan pembunuhan.

Sponsored Ad

Setelah beberapa bulan, mukjizat terjadi … tubuh bayi itu pulih total dan sihat kembali.

Sponsored Ad

Lucu yah …

Diketahui bayi tersebut, sekarang hidup tenang di vihara untuk sementara waktu sambil menunggu ibu bapa yang mengadoposinya.

Nasib baik bayi itu selamat, walau mempunyai pengalaman yang sangat buruk. Liat aja wajahnya yang ceria dan lucu, semoga dia akan diterima oleh keluarga yang baik ya! Share artikel ini kepada sobat kamu sekalian!

0 comments:

Post a Comment

loading...