loading...

Tuesday 22 August 2017

Demi Menikahi Wanita Cantik Asal Vietnam, Lelaki Ini Habis RM30,000 Lebih, Tapi Tak Disangka Setahun Kemudian, “Kenyataan Pahit” Ini pun Terungkap!

Pernah tak dengar cerita tentang perkahwinan yang dibeli dengan menggunakan wang? Iya, hal ini tuh udah wajar banget bagi sebahagian lelaki yang tinggal di luar bandar China sana. Kenapa?Pasalnya para lelaki yang tinggal di desa biasanya tidak mempunyai wang yang cukup untuk berkahwin dengan wanita disana, sehingga mereka akan menikahi wanita yang berasal dari luar negeri seperti Vietnam. Lelaki yang gak disebutkan namanya ini pun memutuskan untuk berkahwin dengan seorang wanita cantik asal Vietnam yang diperkenalkan oleh seorang agen disana. Kerana terbujuk oleh fotonya yang cantik serta jaminan bahawa dia gak akan menyesal mengahwini wanita ini, dia pun meminjam wang ke sana-sini sebanyak 200 juta rupiah lebih untuk menikahi wanita ini.

Pada hari perkahwinan mereka, lelaki ini pun senang bukan main ketika dia bertemu pertama kali dengan mempelai wanitanya. Dia merasa agennya benar-benar gak menipunya kerana mempelai wanitanya benar-benar cakep banget! Dia pun mempamerkan foto perkahwinannya pada teman-temannya, namun teman-temannya merasa ada sesuatu yang aneh dari gambar wanita asal Vietnam ini

Sponsored Ad

Para teman lelaki ini menyedari satu perkara dari beberapa gambar perkahwinan mereka; mempelai wanita ini sama sekali gak senyum sepanjang perkahwinan mereka. Mereka pun menduga bahawa wanita ini mungkin saja dipaksa berkahwin sehingga dia gak mau tersenyum sama sekali. Mereka pun menasihatinya untuk berhati-hati, jangan sampai nanti isterinya malah kabur selepas perkahwinan mereka.

Setelah mendengar hal tersebut, lelaki ini pun akhirnya berubah menjadi sangat protektif terhadap isterinya. Dia pun gak membiarkan isterinya pergi ke ladang atau di mana-mana selain di rumah. Dia pun cuma menyuruh isterinya untuk masak, mencuci baju dan pinggan serta mengurus pekerjaan rumah lain setiap hari. Setahun kemudian, isterinya pun melahirkan seorang putra dan lelaki ini pun merasa bahawa kehidupan mereka sangat bahagia. Dia pun menganggap bahawa isterinya gak mungkin kabur darinya, sehingga dia pun memutuskan untuk bekerja di luar bandar.

Tapi tak disangka, belum sampai 2 bulan dia pergi bekerja di luar bandar, ibu bapa lelaki ini menelefonnya dan memberitahu bahawa isterinya telah kabur dari rumah dan meninggalkan anaknya! Dia pun akhirnya harus berfikir keras bagaimana caranya membiayai anaknya yang masih kecil ini serta membayar hutang perkahwinannya yang belum dibayar lunas dari dulu. Bukannya malah dapat isteri yang berbakti dengan suaminya, dia malah harus dapet ganjaran seperti ini!

0 comments:

Post a Comment

loading...