loading...

Tuesday 22 August 2017

Tragis! Gadis 13 Tahun Berkahwin Dengan “Saudaranya Sendiri”, Ketika Bayi Mereka Lahir “Fizikalnya” Mengejutkan Semua Orang, Sampai Tidak Ada Orang yang Mau Mengakui Bayi Ini!

Di kawasan luar bandar Bangladesh, tidak jarang saudara sepupu saling berkahwin kerana bilangan lelaki yang relatif sedikit. Salah satunya adalah Tripti yang waktu itu hanya berumur 13 tahun dan saudara sepupunya, Hossain. Tiga tahun selepas berkahwin, mereka dikurniakan seorang bayi laki-laki. Namun, ia dilahirkan mempunyai keadaan yang aneh. Semua orang terkejut dan ketakutan ketika melihat wajah bayi laki-laki yang bernama Bayyezid ini.

Ia dilahirkan dengan keadaan yang membimbangkan. Penampilannya kelihatan seperti orang berumur 80 tahun. Bayyezid mengidap penyakit yang jarang berlaku yang menyebabkan usianya kelihatan lebih tua.Kulitnya kendur, gigi reput dan sendi-sendinya lemah.

Tripti, Ibu Bayyezid sempat tidak percaya bahawa ia melahirkan anak ini.Setelah ujian DNA dilakukan, barulah dia menerima kenyataannya.

Bayyezid dinyatakan mengidap penyakit progeria. Pada kes ini, usia maksimum yang boleh dijalani hanyalah hingga 13 tahun.

Hal ini disebabkan apabila 2 orang masih mempunyai hubungan persaudaraan yang dekat atau hubungan darah masih mempunyai genetik yang hampir sama sehingga kelebihan dan kekurangannya hampir sama atau sama. Kekurangan yang sama tersebut boleh membesarkan kemungkinan terjadinya kelainan genetik pada keturunannya.

0 comments:

Post a Comment

loading...