loading...

Monday 21 October 2019

Jarak Bukan Penghalang, Jika Anda & Pasangan Sama-Sama Juangkan Cinta

Timbunan rindu yang belum sempatku sampaikan ini akan aku luahkan ketika awak kembali nanti. Komunikasi kita yang kekal baik, menjadikan saya sentiasa percaya untuk juangkan hubungan yang tidak mudah ini. Sering berkongsi berita dan cerita, walaupun melalui panggilan atau teks telah menjadi tradisi yang kita jalani.

Saya minta maaf, tetapi, cinta ini mula membuat saya curiga. Kita yang kini dipisahkan dengan jarak, saya tidak sanggup untuk menunggu lagi. Bukan kerana saya letih dan berputus asa. Tetapi kerana ada perkara yang saya tidak boleh percayakan lagi, saya masih tidak faham mengapa awak ada hati yang melukakan perasaan saya?

Apabila yang lain terikat dengan pasangan mereka. Ketika awak berada di sana, saya di sini mencipta kebersamaan dengan bayanganmu. Apabila anda mahu mengkhianati, tidakkah anda ingat saya di sini yang sentiasa setia? Apabila anda mula berbohong, tidakkah anda ingat yang saya selalu jujur?

cinta PJJ
Foto: Unsplash.com

Selagi kita terpisah, saya tidak pernah meminta supaya awak sentiasa mempunyai masa. Saya juga sanggup menjadi tempat kedua kerana awak sibuk bekerja. Saya tidak pernah memaksa jika awak tidak boleh. Saya tetap tertanya-tanya. Beritahu saya di mana kekurangan saya! Tidakkah awak mengira berapa banyak masa yang saya habiskan menunggu awak.

Jangan letakkan alasan anda untuk membiarkan saya pergi. Sebelum ini, kitak baik-baik sahaja. Beritahu saya, jika ada cinta yang membuatkan awak rasa selesa. Biarkan saya memutuskan untuk menamatkannya. Saya memilih untuk membiarkan awak pergi kerana saya tidak lagi cinta. Pergilah bersama si dia yang boleh membuat awak bahagia.

Biarkan saya di sini merawat setengah hati saya yang tersakiti kerana awak. Saya rela bertahan di tengah-tengah kesunyian ini dengan air mata yang telah menghitung anda tidak lagi berapa banyak. Saya belajar untuk membiarkan awak pergi. Biarkan Tuhan menunjukkan yang terbaik dengan cara-Nya. Sekiranya ingin bersama-sama lagi, janjilah pada saya, jangan pergi dan menyakiti saya lagi. D diolah dari laman Hipwee.com

The post Jarak Bukan Penghalang, Jika Anda & Pasangan Sama-Sama Juangkan Cinta appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...