loading...

Saturday 26 October 2019

Wanita Memakai Cermin Mata Lebih Cantik Di Mata Lelaki – Kajian

Tidak mengapa jika seseorang berfikir bahawa memakai cermin mata adalah disamakan dengan nerd atau geek tetapi boleh dikatakan, pendapat ini sangat kuno. Seiring dengan perkembangan masa, cermin mata dirujuk sebagai satu aksesori untuk menyempurnakan penampilan seseorang.

Memetik dari laman Buzzfeed, ada ramai lelaki yang menganggap wanita dengan cermin mata lebih cantik di mata mereka. Di samping itu, penyelidikan yang dijalankan oleh University of Vienna, Austria, mendapati bahawa cermin mata memberi kesan nampak lebih pintar dan lebih cantik di mata lelaki.

Dalam satu lagi kajian yang diterbitkan dalam Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers mendapati bahawa cermin mata telah menjadi aksesori yang menjadikan wajah kelihatan lebih simetri. Mereka yang mempunyai wajah simetri atau seimbang dianggap lebih menarik.

perempuan cermin mata diminati lelaki
Foto: unsplash.com

Walaupun tidak semua orang berfikir cermin mata dapat menambah keindahan, dari masa ke masa dan perkembangan fesyen, cermin mata telah berubah menjadi salah satu trend semasa.

Tidak hairanlah, kini terdapat banyak model kanta dan bingkai yang pelbagai dan menarik. Semua orang boleh memilih cermin mata yang sepadan dengan bentuk wajah. Dengan cara itu, setiap wanita boleh menghiasi mukanya dengan bingkai yang cantik dan sesuai wajahnya.

The post Wanita Memakai Cermin Mata Lebih Cantik Di Mata Lelaki – Kajian appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...