loading...

Saturday 17 February 2018

5 Makanan Yang Patut Anda Makan Buat Yang Mahu Kempiskan Perut

Ramai mengidamkan perut yang kempis dan juga adalah impian semua wanita. Wanita mahu mengayakan baju seksi atau bikini tanpa lemak di perut menganggu penampilan mereka.

Lemak di perut bukan hanya tidak menarik dipandang, tetapi juga menunjukkan terdapat masalah kesihatan, seperti peningkatan risiko kencing manis, penyakit jantung, keradangan, dan juga kanser.

Untuk membuat perut menjadi kempis tidaklah mudah, memerlukan diet dan senaman yang berkala. Walau bagaimanapun, ada beberapa makanan yang anda perlukan bagi membuat perut rata. Cubalah penggunaan berikut ini supaya perut anda menjadi rata.

1. Roti Gandum

Berdasarkan kajian oleh Tufts University, orang dewasa yang makan tiga hingga lebih banyak bijirin sehari boleh menyingkirkan 10% lemak daripada siapa saja yang tidak melakukan diet ini. Oleh itu, anda harus makan roti gandum berbanding dengan roti putih dan penggunaan beras merah daripada beras putih.

2. Frozen Yogurt

Berdasarkan penyelidikan di University of Alabami, wanita yang makan setengah gelas yoghurt beku dalam satu hari dapat menghilangkan satu inci lemak mereka. Sekiranya anda ada alahan, anda boleh menggantikannya dengan makanan kalsium lain seperti bayam, tauhu, dan sardin.

3. Minyak Zaitun

Jika anda ingin mencuba diet, cuba lakukan diet pemakanan. Berdasarkan penyelidikan di Switzerland, mendapati berat badan, indeks jisim badan, lilitan pinggang anda akan berkurangan dengan ketara jika anda melakukan diet medditeranian. Makanan Medditeranian secara amnya adalah diet dengan makan makanan yang kaya dengan asid lemak seperti minyak zaitun, kacang, tomato, ayam, dan ikan.

4. Kacang Almond

Berdasarkan jurnal American Heart Association, kacang badam dapat mengurangi risiko penyakit jantung dan lemak di perut. Anda hanya perlu makan kacang badam dan boleh mengurangkan kolesterol dalam badan.

5. Blueberry

Blueberry dikenali untuk mencerahkan kulit dan boleh membantu mengurangkan lemak di bahagian pinggul juga. Berdasarkan penyelidikan di University of Michigan, penyelidik mendapati bahawa tikus yang makan blueberry mempunyai lemak yang kurang, kolesterol rendah, dan kepekaan insulin yang baik selepas 90 hari. Kesan blueberry ini mempunyai kesan yang sama pada manusia, blueberry mempunyai antioksidan yang sangat baik untuk tubuh dan anthocyanins yang dapat mengurangkan risiko obesiti, dan meningkatkan peredaran darah.

6. Cuka Epal

Cuka epal mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan dan kecantikan dan hebat untuk mengecutkan pinggang. Dalam kajian mengenai 175 lelaki dan wanita Jepun yang berlebihan berat badan, mereka yang makan 2 sudu cuka epal setiap hari selama 12 minggu mempunyai berat badan yang jauh lebih rendah, BMI, dan lilitan pinggang.

Sumber: Brydie

The post 5 Makanan Yang Patut Anda Makan Buat Yang Mahu Kempiskan Perut appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...