loading...

Thursday 28 December 2017

Aksi Remaja Bawah Umur Di Taman Permainan Amat Memalukan

Baru-baru ini telah kecoh dengan kewujudan video apabila dua remaja perempuan dan dua orang remaja lelaki di sebuah taman permainan dengan melakukan perkara yang memalukan. Taman permainan itu juga tidak diketahui di mana lokasinya. Perbuatan tersebut amat memalukan apa lagi dilakukan di tempat awan sebegitu.

Apa yang ada dalam kandungan video yang berdurasi selama seminit itu dan menunjukkan kelakuan tidak senonoh remaja perempuan yang kelihatan sedang menyentuh dan mengosok kemaluan seorang remaja lelaki yang sedang berbaring di penghujung gelongsor taman permainan berkenaan.

Dalam video yang kedua menunjukkan kelihatan remaja lelaki tersebut dalam keadaan menindih remaja perempuan itu sambil melakukan perbuatan yang tidak senonoh seperti pasangan suami isteri.

Perbuatan yang memalukan itu juga turut disedari oleh orang yang kebetulan melihat kejadian sumbang itu terus merakan dan dimuat naik di media sosial yang telah menimbulkan banyak tindak balas dari netizen.

Ada segelintir netizen tidak bersetuju dengan tindakan orang yang merakam perbuatan berkenaan, Malah ada yang berpendapat orang yang merakam hanya mementingkan rakaman dan menyebarkan di laman sosial berbanding menegur perbuatan remaja berkenaan.

Tidak dinafikan juga, perbuatan yang berlaku juga akibat dari permainan gadjet yang tiada pantauan mendorong remaja untuk melakukan perbuatan sumbang berkenaan. Seharusnya ibu bapa menjalankan tanggungjawab yang sepatutnya dengan selalu memantau kegiatan anak-anak agar tidak terjerumus dalam perkara yang tidak di inginkan.

“Kasihan si ibu yang melahirkan anak. Masa kecil dulu comel, sekarang dah besar tengoklah perangainya. Tak ada rasa malu dengan yang di atas,” kata Muhammad Syahir.

“Apa nak jadi? Yang merakam video ini pun, pergilah tegur atau buat apa yang patut. Macam binatang berjimak di khalayak ramai. Tak ada rasa malu langsung. Serius sedih tengok generasi kita sekarang. Macam binatang dik, binatang,” kata Puteri Bonda.

Perkara sebegini bukanlah perkara yang baru terjadi. Banyak lagi kes yang kita dengar yang melibatkan remaja-remaja yang baru hendak meningkat tumbesaran. Kelihatan segelintir remaja seolah-olah tiada perasaan malu apabila melakukan adengan yang tidak sepatutnya mereka lakukan di tempat awam, sebaliknya mereka berasa bangga bila dapat menunjukkan perbuatan tidak senonoh di khlayak ramai. Ibu bapa haruslah memberi perhatian terhadap setiap kegiatan anak-anak supa ya kejadian seperti ini tidak berulang lagi.

Sumber: Media2020.net

The post Aksi Remaja Bawah Umur Di Taman Permainan Amat Memalukan appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...