loading...

Friday 1 December 2017

Menjumpai 2 Tempayan Besar Di Pinggir Sungai, Dua Orang Lelaki Menjerit Kegembiraan.Rupa-Rupanya Ini Yang Mereka Jumpai

Sejak kebelakangan ini, banyak perkara aneh yang kita dapat dan dengar di merata-rata pelosok negara. Kadang-kadang di sekeliling kita juga terdapat perkara yang mengejutkan dunia.

Baru-baru ini juga yang terjadi di negara india apabila terdapat dua orang nelayan telah menjumpai dua buah tempayan misteri yang besar di sungai.

Ramai orang yang amat gemarkan aktiviti memancing, kerana ia boleh mendapatkan hasil yang banyak dan memuaskan. Malah ada segelintir pemancing akan menemui sesuatu yang pelik dan tidak diduga. Inilah yang berlaku terhadap dua orang nelayan dari India.

Mereka telah menemui dua buah tempayan besar yang berbentuk bujur itu secara tidak sengaja ketika sedang memancing di kawasan hutan tebal.

Setelah menemuinya, mereka turut membawa dua tempayan itu secara bergilir-gilir ke kawasan darat.

Salah seorang dari nelayan itu tadi membuat keputusan untuk membuka penutup tempayan berkenaan. Kemudian dia mengeluarkan isi di dalam tempayan tadi dengan menuang segalanya ke atas tanah secara perlahan-lahan.

Alangkah terkejutnya apabila melihat banyak ikan-ikan kecil yang berwarna hitam keluar dari perut tempayan tadi.

Apabila melihat perkara tersebut, ramai yang terkejut bercampur gembira. Tapi, ada segelintir dari mereka yang mempersoalkan kejadian berkenaan.

Kebanyakkan ramai yang menanyakan soalan tentang kehadiran ikan-ikan tersebut. Bagaimana ikan-ikan itu dapat masuk ke dalam tempayan sedangkan hujung tempayan itu telah ditutupi dengan sehelai kain.

Persoalannya adalah, mungkin ada orang yang suka-suka sahaja memasukkan ikan-ikan yang banyak ke dalam sebuah tempayan kemudian hanyutkan ke dalam sungai? Apakah pendapat anda?

Rupa-rupanya bukan hanya dua orang nelayan ini yang mengalami perkara pelik sedemikian, malah terdapat seorang lagi lelaki yang mengalami perkara pelik yang sama ketika dia memancing pada waktu malam dan dia seolah-olah melihat ada kepala wanita di dalam kandungan tempayang berkenaan.

Setelah dilihat lebih dekat, ternyata benda ini bukan mayat wanita seperti dikira sebelumnya.

Benda ini ternyata adalah sebuah manekin/patung yang sengaja di buang seseorang ke dalam sumur tersebut.

Ada-ada aja yah, kalau kamu yang melihat barang itu tengah malam, apa yang akan kamu lakukan?

Setelah di amati dengan teliti, rupa-rupanya benda yang di sebut-sebut itu bukanlah sekujur mayat seperti yang diperkatakan sebelum ini.

Benda itu hanyalah sebuah patung yang telah sengaja dibuang oleh seseorang ke dalam sungai.

Apakah yang akan anda lakukan jika anda sendiri yang menjumpai barang-barang pelik seperti itu ketika sedang memancing pada waktu malam?

Sebaik-baiknya, janganlah kita sewenang-wenangnya mengambil apa-apa barang yang kita jumpai di kawasan sungai ataupun hutan ketika kita sedang memancing. Kita tidak tahu apakah niat orang yang membuang dan eletakkan barang berkenaan di situ. Mungkinkah ia adalah satu pertan da baik ataupun buruk, kita tidak akan dapat mengetahuinya.

Sumber: Palembang.tribunnews.com

The post Menjumpai 2 Tempayan Besar Di Pinggir Sungai, Dua Orang Lelaki Menjerit Kegembiraan.Rupa-Rupanya Ini Yang Mereka Jumpai appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...