loading...

Monday 27 November 2017

Cara Untuk Menangani Sebarang Ujian Yang Melanda Ketika Bertunang

Setiap pasangan sudah pasti impikan satu hubungan yang serius, bukan hanya menghabiskan masa untuk bercinta sahaja. Langkah demi langkah diambil, sebelum mendirikan rumahtangga, sudah pasti ada ikatan pertunangan terlebih dahulu.

Sememangnya bukan semua pasangan mahu mengikat tali pertunangan, ini kerana dikatakan dugaan semasa bertunang itu hebat dan ramai yang ‘kalah’ dengan dugaan tersebut.

Ada beberapa tips yang boleh anda praktikkan ketika bertunang, ujian itu datang dalam pelbagai cara dan sudut. Ada yang diuji dengan kekurangan duit, kesihatan, hubungan lama yang datang semula dan banyak lagi.

diuji dengan duit (harta)

Jangan terpengaruh dengan rakan-rakan yang suka melabur di dalam skim yang menjanjikan pulangan yang banyak. Pastika duit yang anda sudah simpan untuk berkahwin nanti tidak diusik sama sekali.

diuji dengan sikap

Jika anda perasan sikap pasangan anda mula berubah, jangan terlalu terburu-buru hendak mengubah keputusan anda utnuk mengahwininya. Jika sebelum bertunang, dia nampak lebih romantik dan penyayang, namun perangainya mula berubah menjadi baran dan keras kepala. Mungkin ianya berpunca kerana terlalu stress dengan tekanan bakal berkahwin. Ia adalah salah satu ujian untuk anda. Kadang kala perangai akan nampak setelah kita mula mengenali pasangan kita.

diuji dengan ragu ragu

Bila orang tahu anda hendak berkahwin, akan ada soalan-soalan yang boleh dikatakan agak menguji keimanan anda. Sehinggakan anda menjadi ragu-ragu dengan keputusan anda untuk berkahwin. Sebenarnya ia hanyalah perkara biasa, anda diuji untuk melihat sejauh mana kesungguhan anda menerima pasangan anda seadanya. Jangan pula mudah terpengaruh dan ingin menukar fikiran pula.

Kehadiran kekasih lama

Ini adalah salah satu ujian terbesar bagi seseorang yang mudah berbalik hatinya, bila datang semula kekasih lama, mula rasa hati tergugat dan ingin menjalinkan hubungan yang sudah lama terputus.

Anda seharusnya mengambil pengajaran dari pengalaman lama, jika dahulunya dia yang pernah tinggalkan anda, mengapa apabila dirayu, anda mudah pula terikat dan mudah memberikan cinta sekali lagi? Hargailah tunang anda yang sanggup menerima baik buruk anda, jangan kerana satu kesilapan, anda kehilangan orang yang benar-benar cintakan anda.

Sumber: Facebook/Rumahtangga Bahagia Selamanya

The post Cara Untuk Menangani Sebarang Ujian Yang Melanda Ketika Bertunang appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...