loading...

Sunday 21 January 2018

Campuran Jus Betik Ini Mampu Kencangkan Payudara Yang Kendur

Tidak dapat dinafikan bahawa peranan bra benar-benar membantu membentuk payudara. Tetapi tahukah anda bra juga boleh mengendurkan payudara? Ini bukan sekadar berlaku kepada ibu yang menyusui anak, malah terjadi kepada gadis yang tidak mempunyai anak.

Bagi mengatasi kendurnya payudara, beriktu tips yang selamat dan sihat yang boleh membuat payudara anda menjadi montok dan cantik.

1. Jangan merokok

Rokok jelas membawa pelbagai penyakit dalam tubuh wanita dan lelaki. Walau bagaimanapun, bagi wanita, kesannya lagi banyak termasuk payudara menjadi kendur. Bahan dalam rokok menghalang peredaran darah, ini mempengaruhi elastin (protein dalam kulit dan tisu badan yang menjaga elastik dan ketat kulit) dan kolagen di bahagian payudara.

2. Pastikan berat badan

Mengekalkan berat badan tidak bermaksud kurus ya! Mengekalkan berat badan sama dengan berkadar, tidak kurus dan tidak gemuk, dan pastikan diri anda sihat. Jika anda gemuk, jangan paksa dengan diet yang melampau. Jika anda kurus tidak makan banyak dan mengambil suplemen, perubahan drastik mempengaruhi kerosakan sel dan tisu kulit.

3. Makan Sayur-sayuran dan buah-buahan

Makanan yang kaya dengan protein dan mineral dalam sayur-sayuran dan buah-buahan adalah baik untuk mengekalkan kulit dan tisu yang sihat dalam payudara anda.

4. Kerap Bersenam

Olarhaga yang betul dan secara rutin akan membentuk payudara anda. Angkat berat dan push-up adalah baik untuk payudara. Sekiranya anda keliru, anda boleh meminta pertolongan jurulatih gym anda.

5. Urutan dan masker payudara

Di samping baik untuk mengencangkan payudara, anda juga boleh mengetahui masalah payudara anda, seperti kanser payudara. Kanser payudara boleh diketahui awal dengan urut.

6. Jus betik

Bukan hanya jus betik, tetapi campuran bahan ini juga dipercayai mampu mencantikkan payudara. Caranya mudah sahaja, buat jus betik dan dicampur dengan susu soya, beberapa titis limau nipis dan madu. Minum campuran ini dua kali sehari. Dijamin dada anda akan lebih montok dan berisi.

Sumber: Grid , wikiHow

The post Campuran Jus Betik Ini Mampu Kencangkan Payudara Yang Kendur appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...