loading...

Sunday 21 January 2018

Cara Mudah Untuk Mendapatkan Kulit Lembut Seperti Kulit Bayi Baru Lahir

Memang sudah dari azali lagi wanita amat menyukai kulit badan yang lembut selembut kulit bayi. Idaman setiap wanita andai saja dapat memiliki kulit selembut bayi. Tidak kira perempuan ataupun lelaki, tua ataupun muda bagi mereka yang sangat menjaga keterampilan diri amat menitikberatkan hal-hal sedemikian.

malah sanggup melakukan apa sahaja asal memiliki kulit yang lembut dan licin. Mungkin bagi teknoli sekarang semuanya senang untuk didapati itu hanya bagi yang mampu, jika bagi yang tidak mampu bagaimana pula?

sekarang anda tidak perlu risau lagi, kami ada cara-cara yang mudah untuk anda memiliki kulit yang lembut tanpa mengeluarkan perbelanjaan yang tinggi.

Anda boleh ikut cara mudah ini untuk mendapatkan kembali kulit yang lembut seperti bayi

Minyak Almond

Mungkin anda tidak mengetahui kebaikan yang ada pada minyak Almond ialah ia memiliki khasiat yang boleh membuatkan kulit dan juga rambut anda akan nampak cantik. Pengunaan minyak almond ini juga dijamin selamat untuk disapukan kepada bayi.

Sebagai contohnya, anda juga boleh beberapa jenis lagi minyak essential seperti Myrrh atau lebih dikenali sebagai minyak Rose ini memberikan lebih berkesan. Jika anda sapukan ke bahagian muka, fungsi minyak almond ini juga boleh melambatkan lagi proses penuaan.

Scrup

Pelbagai scrup badan ini amat senang untuk anda dapati di mana-mana sahaja kedai kecantikan yang berdekatan. Kebaikan pengunaan scrup badan ini boleh melembabkan lulit anda serta dapat emmbuang sel-sel kilit mati. Apabila sel-sel kulit mati disental, ia akan menjadikan kulit kita menjadi lembut dan licin.

Pengunaan scrup ini kita tidak boleh mengunakannya terlalu banyak. Apabila mengunakan dalam kuantiti yang banyak, ia akan memberikan tekanan yang kuat dan berpunca kulit menjadi rosak.

Krim pelembab

Pengunaan pelembab ini boleh menjadikan kulit anda akan kekal lembab,tegang dan lembut. Cara pengunakan krim pelembab dengan cara yang betul ialah dengan cara pemakaiannya selepas anda habis mandi. Itu boleh menyuruh krim pelembab mengambil masa untuk menyerap ke dalam kulit serentak dengan air yang masih tersisa di kulit anda.

Anda mesti memilih krim pelembab yang bersesuaian dengan kulit badan anda. Jika tidak sesuai, anda mungkin akan mengalami kesusahan.

Urutan

Melakukan urutan badan amat bagus kerana ia pada masa yang sama memberikan kebaikan secara dalaman ataupun luaran. Urutan juga boleh mengurangkan ketegangan kulit dan tisu. Ia juga boleh memberikan nitrisi yang tinggi kepada sel-sel badan kita. Selepas urutan, anda akan menjadi lebih segar dan tenang.

Pada masa yang sama ia boleh memberikan kelembapan kulit badan kita secara keseluruhannya.

Susu kambing

kandungan susu kambing ini memang tinggi dengan khasiatnya seperti vitamin dan juga minetal semulajadi. Setiap produk yang mengandungi susu kambing juga boleh digunakan sebagai menyuburkan kulit badan kita.

Lactic asid secara semulajadi yang sudah sedia ada pada susu kambing dan ia juga amat bersesuaian dengan seseorang yang memiliki masalah kulit yang kering.

Losyen

Jika anda malas untuk mengamalkan satu yang rumit,, anda boleh cuba cara yang lebih mudah ini dengan hanya mengunakan losyen. Hanya perlu sapukan losyen di tempat yang kering dan selepas itu kulit kering anda itu akan memnjadilembab. Bahkan ia senang untuk dibawa kemana sahaja. Anda boleh beli ia dari segi losyen ataupun gel mandian yang berbentuk losyen. Apabila anda merasa kulit anda kering, anda hanya perlu keluarkan losyen di dalam beg anda dan sapukan sahaja di kulit.

Kami berikan saranan agar anda gunakan losyen Johnson’s Baby Lotion Milk+Rice+Rice ataupun Milk+Oats. Produk ini anda boleh dapatkan dalam set mandian. Ianya ada dalam dua pack iaitu losyen dan gel mandian. Serta merta kulit anda akan menjadi selembut kulit bayi.

Losyen Johnson’s Milk ini juga mengandungi kombinasi antara protein susu dan juga ekstrak beras dan bijirin. Ia berfungsi sebagai memberikan kelembapab serta pada masa yang sama ia mengandungi khasiat yang mendalam. Apa yang paling penting sekali, ia tidak mengandungi bahan pewarna, paraben ataupun sabun kerana ia mebgandungi hipoalergnik.

Anda tidak perlu meragui tentang pengunaan produk ini. Ini kerana produk ini memang disediakan dengan pakej yang sangat lengkap dan pada masa yang sama ia membantu kulit seluruh badan anda terawat dan ia juga kaya dengan vitamin.

Jadikan pengunaan losyen Johnson’s baby ini sebagai rutin amalan kecantikan anda, sememangnya produk ini amat bagus untuk dapatkan klulit menjadi lembut seperti kulit bayi.

Mudah saja caranya anda tidak perlu mengeluarkan perbelanjaan yang banyak hanya untuk kelihatan cantik. Jika kita pandai memanfaatkan perkara yang betul. Tidak rugi jika anda mengamalkan rutin dan tips-tips seperti di atas.

Sumber: Draxe.com , Volcanicearth.com , Specialistsindermatology.com , Deservingbodymassage.com , Stephensonpersonalcare.com

The post Cara Mudah Untuk Mendapatkan Kulit Lembut Seperti Kulit Bayi Baru Lahir appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...