loading...

Monday 15 January 2018

Petua Buat Wanita Yang Ingin Menegangkan Payudara Seakan Gadis

Siapa yang tidak kenal dengan timun? Buat yang tak kenal timun, timun adalah satu menu makanan yang kita sering lihat yang biasanya dilihat dalam nasi lemak.

Timun adalah salah satu buah yang mempunyai manfaat berguna untuk wanita dalam penjagaan kecantikan. Timun mengandungi 90% air dan beberapa mineral utama seperti vitamin A, C, B2 yang baik untuk kulit.

Timun juga sering digunakan untuk mencegah bawah mata gelap mata dan digunakan sebagai topeng muka untuk muka yang lebih lembut dan berseri. Tetapi sebenarnya timun juga sangat baik untuk rawatan kecantikan tubuh seperti dan boleh mengencangkan payudara.

Ada beberapa resipi yang perlu anda lakukan dengan menggunakan timun. Memuat perkongsian Tribunnews. com, berikut ini adalah salah satunya.

1. Timun + Yogurt + Madu + Oat

Salah satu resipi timun iaitu dengan menggunakan gabungan timun, yogurt, madu dan oat. Untuk memakainya, anda perlu melembutkan timun dan campurkan dengan tiga ramuan lain. Kacau bersama sehingga sebati.

Kemudian sapukan pada payudara dengan cara yang sama. Biarkan selama 15-20 minit, kemudian basuh dengan air sejuk. Pastinya payudara anda akan rasa lebih tegang dan lembut.

2. Timun + Telur Putih + Limau Nipis

Dengan sebatian timun, putih telur dan limau juga boleh digunakan. Gunakan ketiga-tiga bahan yang telah dicampur ke dan biarkan selama 20-25 minit.

3. Timun + Lemon + Pudina + Madu

Juga boleh dilakukan dengan menggunakan timun, lemon, pudina dan madu. Langkah-langkah yang perlu anda lakukan juga agak mudah kerana langkah pertama ialah mencampurkan semua bahan sehingga sebati. Kemudian sapukan pada payudara dan biarkan selama 15-20 minit agar lebih segar.

4. Timun + Tomato + Madu + Alpukat

Anda juga boleh menggunakan timun, tomato, madu dan alpukat dalam jus. Langkah-langkah serupa dengan langkah di atas dan tunggu sehingga 20-25 minit. Gunakannya secara teratur agar kukuh, lembut dan lembut.

5. Timun + Air mawar 

Jika anda mahukan cara yang lebih praktikal, gunakan timun dan campuran air mawar. Kedua-dua bahan itu diratakan dan kemudian sapukan rata dan biarkan selama 1015 minit. Tunggu sehingga kering dan lap dengan air. Lakukan secara teratur untuk mendapatkan hasil yang maksimum.

IMudah-mudahan berguna buat semua.

Sumber: Facebook/Keluarga Sehingga Jannah

The post Petua Buat Wanita Yang Ingin Menegangkan Payudara Seakan Gadis appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...