loading...

Monday 22 January 2018

Gunakan Ramuan Tomato Ini Untuk Hilangkan Jerawat Pada Punggung

Jerawat adalah benjolan kecil yang timbul akibat tahap minyak yang tinggi di bahagian badan tertentu yang bercampur dengan kotoran menyebabkan jerawat muncul.

Selain di wajah dan badan, jerawat juga muncul di punggung, ini boleh terjadi kerana biasanya punggung adalah kawasan yang agak sukar untuk dicapai apabila kita mandi.

Jerawat di belakang anda pasti membuat anda rasa tidak selesa. Lebih-lebih lagi jerawat batu yang boleh menyebabkan keradangan. Jika anda ingin menghilangkan jerawat di belakang badan dengan cara semulajadi, anda boleh menggunakan tomato.

Kenapa tomato? Tomato adalah sejenis buah-buahan yang kaya vitamin E dan kandungan vitamin E sangat baik untuk merawat kesihatan kulit di seluruh badan kita.

Usah khuatir, cara menggunakan tomato untuk membersihkan jerawat sebenarnya agak mudah.

Pertama sekali, sediakan satu tomato segar, kemudian hancurkan tomato menggunakan pengisar atau secara manual menggunakan garpu. Selepas itu bersihkannya dan keringkan dengan tuala sehingga kering sepenuhnya dan sapukan tomato ke bahagian belakang yang banyak jerawat. Yntuk hasil yang optimum, basuh pula dengan air sehingga tomato benar-benar meresap di belakang anda.

Untuk hasil maksimum, rawat sebanyak 2 kali seminggu, biarkan jerawat belakang anda hilang dan tidak kembali lagi!

Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan supaya mereka dapat merasai manfaatnya!

Sumber: Vemale

The post Gunakan Ramuan Tomato Ini Untuk Hilangkan Jerawat Pada Punggung appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...