loading...

Thursday 11 January 2018

Menaruh Hati Dengan Adik Ipar Sendiri, Janda Anak 2 Perlukan Kepastian

Mungkin perkara sebegini jarang sekali berlaku, tetapi ia memang sudah pernah terjadi. Ada yang kakak suka dengan adik ipar, adik ipar suka dengan abang ipar, mak suka dengan menantu dan begitulah sebaliknya. Cerita yang ingin admin kongsikan ini adalah berkisahkan tentang sebuah keluarga.

Kisahnya bermula begini, secara asalnya niat hanya ingin tumpang untuk seketika memandangkan si ibu dan anaknya baru sahaja dihalau keluar oleh suami sendiri sehingga hilang tempat berteduh. Kasihan punya pasal.

Malah si adik dan juga suaminya ini telah menerima dengan hati yang terbuka untuk si ibu dan anaknya tinggal serumah dengan mereka. Tiada kurangnya layanan terhadap mereka kerana mereka adalah ahli keluarga sendiri.

Tapi, lain yang diharapkan, lain pula yang terjadi selepas itu. Apabila si ibu yang baru sahaja mandapat status janda itu mula suka terhadap suami kepada adik kandungnya sendiri. Baca berikut ini:

Pengirim juga meminta admin untuk tidak mendedahkan namanya untuk keselesaan. Dia merupakan seorang janda yang memiliki dua orang anak dengan seorang lelaki yang memepunyai perangai buruk yang kaki perempuan.

Sejurus sahaja diceraikan oleh suami, wanita itu bersama dua orang anaknya turut diusir keluar dari rumah dan masa kini menumpang seketika di rumah adik perempuan, sementara mendapat panggilan kerja.

Niat dihati jika sudah mendapat perkerjaan yang tetap, anak-anak akan dihantar ke kampung dan minta ibu tolong jagakan untuk sementara waktu.

Apa yang dirungsingkan sekarang, sudah hampir dua bulan menanti pekerjaan yang diminta namun satu pun tiada yang lekat. Mujur sahaja adikpermpuan dan suaminya tidak kisah malah tetap melayan kami dengan layanan yang sangat baik sekali. Adik perempuan malah gembira kerana saya berada dirumahnya dan pada masa yang sama boleh tolong tengok-tengokkan anak dia juga. Sekarang adik perempuan sudah tidak perlu peningkan kepala untuk upah penjaga.

Adik ipar juga sangat baik kepada saya. Oleh kerana layanannya yang terlalu baik itu jugalah yang membuat saya selalu memikirkan dan terbayang-bayang akan wajahnya.

Bisik saya dalam hati, andailah sikap suami saya seperti adik ipar, sudah pasti hidup saya dan anak-anak akan bahagia dan nyaman. Pada masa yang sama juga, saya sangat suka jika adik perempuan saya tidak selalu berada di dalam rumah jika dia pergi bekerja atau keluar bersama rakan-rakannya. Di situlah saya mengambil kesempatan untuk mengambil perhatian adik ipar saya dengan menjaga anaknya di rumah. Saya selalu mencuri perhatian adik ipar dengan memusap-usap manja kepala anaknya sehingga membuat anaknya selesa dan suka dengan saya berbanding dari ibu kandungnya sendiri.

Adakah salah perbuatan saya ini kerana merahsiakan perasaan ini? Adakah perlu untuk saya meluahkan segalanya kepada adik ipar? Adakah di juga menaruh perasaan yang sama kepada saya? Saya hanya perlukan kepastian sahaja. Tulis janda tersebut.

Kebanyakkan netizen yang pernah membaca denga satu luahan dari seorang lelaki dan mereka percaya kedua-dua luahan ini mempunyai kaitan yang kuat berdasarkan kes di atas. Menurut orang ramai lagi, andai kata luahan lelaki itu betul, memang wajarlah mengapa bekas suaminya tekad menghalau dia keluar dari rumah.

Sebahagian tulisan dari lelaki untuk seorang kakak ipar yang tidak sedar diri. Sudah diberikan tempat tinggal tetapi ada hati nak caras serta runtuhkan rumahtangga adik kandung sendiri.

Salam, hi min. Sebelum aku dan isteri saja duduk di rumah. Kakak ipar aku janda anak dua nak menumpang di sini. Ingatkan nak menumpang sehari dua, dah dua bulan tak keluar lagi.

“Nak tanya bini aku, kang kecik hati. Aku tengok kakak ipar aku ini dah macam syok kat aku. Tepuk-tepuk belakang aku.

“Dah tu pengotor ya ampun. Darah period dibiarkan saja di tandas, tak pandai flush. Bini aku pun tak macam ni. Geli aku min.

“Dia ada di page ni min. Harap dia bacalah post aku ni. Sampai satu tahap aku malas dah nak balik rumah,” tulisnya.

Semoga janda berkenaan bacalah apa yang ditulis oleh adik ipar kesayangannya itu, Bawa-bawalah sedar diri. Sudah kira bagus jika ada adikberadik yang tidak berkira langsung untuk biarkan kakak untuk tinggal bersama kerana masih pentingkan hubungan kekeluargaan.

Tetapi baik dibalas dengan kejahatan memamng tak boleh diberi muka. Diharap janda tersebut bawa-bawalah bertaubat dan fikirkan tetang masa depan anak-anak bukannya nafsu sendiri.

Sumber:  Facebook/Kisah Rumah Tangga

The post Menaruh Hati Dengan Adik Ipar Sendiri, Janda Anak 2 Perlukan Kepastian appeared first on Aliff Channel.

0 comments:

Post a Comment

loading...